دانلود گزارش تخصصی افزایش مهارت انشاء نویسی در دانش آموزان
فرمت فایل (word) و قابل ویرایش
تعداد صفحات15صفحه
قیمت 2500 تومان
قسمتی از مجموعه
(ویژه آموزگاران مقطع ابتدایی )
چکیده
نوشتن فرصتی برای اندیشیدن ، تجسم نمودن و به خاطر آوردنه است . دیدگاه مشترک درباره ی نوشتن بدین قرار می باشد ، که نوشتن برقراری ارتباط و انتقال اطلاعات و عقاید از طریق نظامی از نشانه های مکتوب است . در واقع نوشتن یک آفرینش و خلاقیت تام است که در یک طرف آن خلق افکار و اندیشه ها و در طرف دیگر نظم بخشی این اندیشه ها در قالب های زبانی مورد نظر قرار دارده .
در پژوهش حاضر مشکلاتی که در نوشتن یک انشای مطلوب بر سر راه دانش آموزان کلاس
.........................
وجود داشت شناسایی گردید سپس با توصیف وضعیتی که دانش آموزان و معلم در آن
قرار داشتند و گردآوری اطلاعات مسئله شفاف سازی شده ، با هروش هایی
گوناگون که با توجه به مشکلات متعدد نگارشی ، صرفی و نحوی دانش آموزان به
کار گرفته شده بود تا حدود زیادی موانع برطرف و افق های جدیدی برابر چشم
دانش آموزان برای نوشتن انشا باز گردید و این از بازخورد رفتار دانش آموزان
و بررسی انشاهای آنان روشن گردید در نهایت یافته های زیر از این پروژه
حاصل شد :
-1 هانجام فعالیت های گروهی باعث افزایش علاقه مندی دانش آموزان به درس وایجاد رقابت سالم دربین آنها
همی گردد .
-2 هبه کار بردن لوازم ومواد آموزشی و استفاده ی مناسب از کتابخانه باعث عینی تر شدن مطالب وافزایش یادگیری می گردد .
-3
انجام فعالیت های عملی در جریان آموزش علاوه بر تقویت رابطه ی عاطفی بین
معلم ودانش آموزان کلاس را از حالت خسته کنندگی خارج کرده ،آن را ، هم برای
معلم و هم برای دانش آموزان لذت بخش تر می نماید .
مقدمه ( بیان و طرح مساله )
» بنویسید زیرا جز با نوشتن چیزی را به خاطر نخواهید سپرد «ه امام صادق علیه السلام
زبان
نقش مهمی در برقراری ارتباط در جامعه دارد. عدم تسلط دانش آموزان به زبان
رسمی کشور چه در بیان و چه در نوشتن ، به خصوص در مناطق دوزبانه ،
انشانویسی دانش آموزان را با مشکلاتی مواجه کرده است .
»
سخن گفتن به فارسی برای کسانی که این زبان را از کودکی آموخته اند کار
آسانی است، اما نوشتن به فارسی به این آسانی نیست . قدرت نگارش صحیح ،
نیازمند تمرین به منظور تبدیل اندیشه به کلمات درچارچوب ادبیات خاص هرکشور
است «
در نظام تعلیم و تربیت کشور ما ، انشا نویسی سابقه ای دیرینه دارد ، در ادبیات قدیم کلمه ی منشی به معنای انشا نویس، فراوان به کار رفته است و منشیان نقش عمده ای در مکتوب نمودن آثار ، به ویژه رسائل دیوانی داشته اند با این حال ، انشا به عنوان یک درس ، مقوله ی تازه ای است که در آموزش و پرورش جدید باب تازه ای گشوده است و با انشا نویسی منشیان تفاوت بسیاری دارد . انشا کلمه ای است عربی بر وزن » افعال « و در لغت به معنای ایجاد ، ابداع ، خلق ، پرورش و آفرینش است . و زبان آموزی به معنای مهارت در نوشتن مطلبی در مورد موضوعی مشخص است.
فهرست مطالب
چکیده 3
مقدمه ( بیان و طرح مساله ) 4
ارزیابی از وضعیت موجود 5
اهداف گزارش تخصصی : 6
هدف اصلی : 6
اهداف جزئی : 7
مقایسه با شاخص 7
جمع آوری اطلاعات 7
تجزیه و تحلیل داده ها (موانع ومشکلات انشاء در دانش آموزان ) 8
راهکارهای اجرایی 9
ارزیابی بعد از اجرای طرح (نقاط قوت اجرای طرح ) .. 10
ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبارآن 11
یافته های تحقیق 12
نقاط ضعف : 12
نتیجه گیری 13
پیشنهادات 14
فهرست منابع 15