دانلود گزارش تخصصی++ دانلود پیشنهاد ارزشیابی

انواع گزارش تخصصی و پیشنهاد ارزشیابی از همه مقاطع

دانلود گزارش تخصصی++ دانلود پیشنهاد ارزشیابی

انواع گزارش تخصصی و پیشنهاد ارزشیابی از همه مقاطع

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

دانلودگزارش تخصصی معلمان

دانلودگزارش تخصصی ارزان

دانلودگزارش تخصصی

دانلود گزارش تخصصی

دانلود گزارش تخصصی روش های تدریس مشارکتی

دانلود گزارش تخصصی معلمان

گزارش تخصصی آموزش ریاضی با شکل

دانلود گزارش تخصصی آموزش ریاضی با شکل

دانلود گزارش تخصصی آموزش ریاضی

کلاس ششم

دانلود گزارش تخصصی یادگیری مفهومی درس تبدیل واحد ها ی کلاس ششم

دانلود گزارش تخصصی افزایش آگاهی دانش آموزان دختر

هینه سازی وظایف و مسئولیت های معاون اجرایی و ارائه راه حل های مناسب

گزارش تخصصی نقش آزمایشگاه دررشد خلاقیت دانش آموزان

دانلود گزارش تخصصی نقش آزمایشگاه دررشد خلاقیت دانش آموزان

دانلود گزارش تخصصی نقش آزمایشگاه دررشد خلاقیت

گزارش تخصصی بررسی چالش های تدریس درس ریاضیات

چالش های تدریس درس ریاضیات

دانلود گزارش تخصصی بررسی چالش های تدریس درس ریاضیات

گزارش تخصصی کم رویی چیست

دانلود گزارش تخصصی کم رویی چیست؟ و راههایی برا ی کنترل آن

دانلود گزارش تخصصی کم رویی چیست

دانلود گزارش تخصصی روش های نوین تدریس

پیشنهاد ارزشیابی تدریس علوم برای یادگیری ادراکی و فهمیدنی

دانلود پیشنهاد ارزشیابی تدریس علوم برای یادگیری ادراکی و فهمیدنی

دانلود پیشنهاد ارزشیابی تدریس علوم

دانلود پیشنهاد ارزشیابی

پیشنهادارزشیابی بخوانیم و بنویسیم پایه اول ابتدایی

پیشنهادارزشیابی بخوانیم و بنویسیم

دانلود پیشنهادارزشیابی بخوانیم و بنویسیم پایه اول ابتدایی

  • ۰
  • ۰


دانلود گزارش تخصصیعلاقمند کردن دانش آموزان به درس ریاضی پایه نهم به کمک روش های نوین تدریس (اکتشافی و فعال )

فرمت فایل (word) و قابل ویرایش 

تعداد صفحات30صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

چکیده

آموزش ریاضی یعنی هر چیزی که مربوط به آموزش و یادگیری ریاضیات می شود. سابقه آموزش ریاضی بعنوان یک رشته دانشگاهی به کمتر از یک قرن می رسد زمان شروع این رشته از هنگامی بود که آموزش دبیران به دانشگاه ها برده شد . ریاضیات پیش آهنگ دانش هاست هر کس که می خواهد درست بیندیشد و بهتر فکر کند ناگزیر است که با ریاضیات آشنا شود. علمای ریاضی و دانشمندان در رشته های مختلف بر این باورند که هر علمی که زیر بنای دانش ریاضی نباشد علم نیست . بر اساس این اندیشه بزرگ باور فرهنگی مربیان ما در این راستا حائز اهمیت بسیار خواهد بود تا بتوانند بستر لازم را برای تعمیق این مؤلفه فراهم نمایند.در چنین شرایطی نظام تعلیم و تربیت می تواند مدعی و منادی احیاء دانش ریاضی بعنوان زیرساخت و مفروضه اصلی در تمامی دروس علوم پایه های تحصیلی باشد. در جامعه امروزی به هر شاخه ای از علوم که بنگریم به طور مستقیم یا غیر مستقیم تأثیر و دخالت ریاضی را می بینیم و کمترین تأثیری که می توان داشته باشد ایجاد نظم افراد است . این شاخه از علوم نیز همانند تعلیم احتیاج به یادگیری مفاهیم دبیرستان و پایین دارد . امروزه اگر علمی را نتوان به زبان ریاضی بیان کرد علم نمی باشد . و این علم چه از لحاظ اقتصادی و اخلاقی حق علوم فراگیران می باشد پس به نظرمی رسد با بهره مندی از امکانات و به کار بستن شیوه های مناسب آموزش توسط دبیران و با روشهای متنوع و جذاب دانش آموزان را به ارزش و اهمیت این درس علاقمند و مطلع نمود اینجانب ................... در پژوهش فوق تصمیم دارم با ارائه راهکار های

نوین تدریس ریاضیات علاقه و توجه دانش آموزان پایه نهم را به این درس پایه معطوف کرده و آنان را در این درس موفق گردانم.

مقدمه

قوانین حاکم بر طبیعت به خودی خود قابل فهم نیستند مگر زبانی را که این قوانین با آن نوشته شده اند فراگرفته و با آن آشنایی کامل پیدا کنیم .این قوانین با زبان ریاضی نوشته شده اند . " گالیله"

دبیر هنرمند کسی است که با ایجاد شرایط و موقعیت های مناسب آموزشی خود کمتر تدریس کند ولی دانش آموزان بیشتر یاد بگیرند.تدریس موفقیت آمیز ریاضی بستگی دارد به این که عوامل زیر را به طور موثر در تدریس به کار گیرید :

-1تعیین مفاهیم ریاضی که باید تدریس شوند .

-2معلومات قبلی دانش آموزان در زمینه ی ریاضی معین شود.

-3همکاری والدین در آموزش ریاضی.

-4برنامه ریزی دقیق در آموزش ریاضی.

-5اعمال مدیریت کارامد در کلاس ریاضی.

زمانی تخصص تدریس در دبیر ریاضی رشد پیدا می کند که هر سال حاصل فعالیت های تدریس خود را به صورت یک تجربه مفید و موثر در کار خود به کار گیرد. تن دادن به تغییر در روش های تدریس به دبیر ریاضی فرصت خواهد داد که کیفیت کار تدریس خود را در تدریس ریاضی افزایش دهد.البته به منظور بالا بردن سطح درک و آگاهی خود در ریاضیات پایه نیز به موازات کوشش هایی که انجام میدهید روحیه قابل انعطاف و خلاق داشته باشید.

بحث در روش تدریس ریاضی به زمان ما منحصر نمی شود. از هنگامی که تدریس ریاضی مطرح بوده است، روش تدریس آن نیز مورد بحث و مطالعه بوده است. با مطالعه تاریخ آموزش و پرورش، ملاحظه می کنیم که همواره دو نوع آموزش درمقابل هم قرار داشت هاند. دسته اول، روشهای تدریس سنتی، که در گذشته های دور به کار می رفته اند و دسته دوم، روشهای مبتنی بر یافته های روانشناسی است که به طور عمده از قرن بیستم به بعد تکوین یافته اند و به روشهای جدید شهرت دارند. از میان روشهای سنتی می توان از روش سقراطی و روش مکتب خانه ای در ایران و دیگر کشورهای اسلامی نام برد. از روش های جدید در تدریس ریاضی می توان به روش توضیحی، روش سخنرانی، روش اکتشافی، روش حل مساله، روش بحث در کلاس، روش پرسش و پاسخ، روش فعال، روش قیاسی و استقرایی آموزش مهارتهای فراشناختی نام برد.نکته حائز توجه این است که چگونه می توان به کمک شیوه های برتر آموزش ریاضی را برای دانش آموزان جذاب و قابل فهم نمود که بنده به عنوان دبیر ریاضی تصمیم به چنین کاری گرفتم.

فهرست مطالب

چکیده    

مقدمه      

بیان مسـئله             

ارزیابی از وضع موجود        

اهداف گزارش اختصاصی :  

هدف اصلی :        

اهداف جزئی :       

جمع آوری اطلاعات              

شاخص های کیفی وضع موجود            

شـاخص هـای کـمی وضـع موجـود      

راه حـل هـای پیشـنهادی         

اجـرای راه حـل هـا

اصول آموزش ریاضی در کلاس درس   

روش کلامی (زبانی)            

روش اکتشافی         

محاسن روش اکتشافی از دیدگاه برونر:  

روش فعال              

سه اصل آموزش به روش فعال:            

ارزیابی بعد از اجرای طرح :(نقاط قوت )            

منشاء حواس پرتی و عدم تمرکز            

حواس پرتی یا منشاء ذهنی و درونی دارد و یا منشاء بیرونی و محیطی. 

-1آمادگی برای مطالعه:          

-2داشتن علاقه به مطالعه:      

-3 تعیین زمان و مکان مطالعه:              

-4 یادبگیر که بگویی »نه:«

-5 ترک افکار منفی و داشتن افکار مثبت:             

-6 طرح سئوال:      

-7 آگاهی از شیوه های صحیح مطالعه و یادگیری:  

تند خوانی :             

عبارت خوانی :      

خواندن اجمالی:      

خواندن تجسسی:     

پیشنهادا ت:             

منابع و ماخذ   

جهت دانلود کلیک کنید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی