دانلود گزارش تخصصی++ دانلود پیشنهاد ارزشیابی

انواع گزارش تخصصی و پیشنهاد ارزشیابی از همه مقاطع

دانلود گزارش تخصصی++ دانلود پیشنهاد ارزشیابی

انواع گزارش تخصصی و پیشنهاد ارزشیابی از همه مقاطع

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

دانلودگزارش تخصصی معلمان

دانلودگزارش تخصصی ارزان

دانلودگزارش تخصصی

دانلود گزارش تخصصی

دانلود گزارش تخصصی روش های تدریس مشارکتی

دانلود گزارش تخصصی معلمان

گزارش تخصصی آموزش ریاضی با شکل

دانلود گزارش تخصصی آموزش ریاضی با شکل

دانلود گزارش تخصصی آموزش ریاضی

کلاس ششم

دانلود گزارش تخصصی یادگیری مفهومی درس تبدیل واحد ها ی کلاس ششم

دانلود گزارش تخصصی افزایش آگاهی دانش آموزان دختر

هینه سازی وظایف و مسئولیت های معاون اجرایی و ارائه راه حل های مناسب

گزارش تخصصی نقش آزمایشگاه دررشد خلاقیت دانش آموزان

دانلود گزارش تخصصی نقش آزمایشگاه دررشد خلاقیت دانش آموزان

دانلود گزارش تخصصی نقش آزمایشگاه دررشد خلاقیت

گزارش تخصصی بررسی چالش های تدریس درس ریاضیات

چالش های تدریس درس ریاضیات

دانلود گزارش تخصصی بررسی چالش های تدریس درس ریاضیات

گزارش تخصصی کم رویی چیست

دانلود گزارش تخصصی کم رویی چیست؟ و راههایی برا ی کنترل آن

دانلود گزارش تخصصی کم رویی چیست

دانلود گزارش تخصصی روش های نوین تدریس

پیشنهاد ارزشیابی تدریس علوم برای یادگیری ادراکی و فهمیدنی

دانلود پیشنهاد ارزشیابی تدریس علوم برای یادگیری ادراکی و فهمیدنی

دانلود پیشنهاد ارزشیابی تدریس علوم

دانلود پیشنهاد ارزشیابی

پیشنهادارزشیابی بخوانیم و بنویسیم پایه اول ابتدایی

پیشنهادارزشیابی بخوانیم و بنویسیم

دانلود پیشنهادارزشیابی بخوانیم و بنویسیم پایه اول ابتدایی

۱۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دانلود گزارش تخصصی آموزش ریاضی با شکل

فرمت فایل (word) و قابل ویرایش 

تعداد صفحات14صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

چکیده:

قبل از آنکه به آموزش ریاضیات و راهکارهای آن بپردازیم لازم است که به معرفی ریاضیات بپردازیم ریاضیات چیست و با چه دیدی باید ریاضیات را درک کنیم.ریاضیات پیش آهنگ دانش هاست هر کس که می خواهد درست بیندیشد و بهتر فکر کند ناگزیر است که با ریاضیات آشنا شود.

آموزش ریاضی را باید با دو عنوان کلی برنامه درسی و چگونگی تدریس وابزار مورد نیاز مطرح نمود.در آموزش ریاضی باید موارد و جنبه های مختلف زیر را در نظر گرفت :

 1-معرفی ریاضیات و دادن انگیزه به دانش آموزان

2-از طریق فراهم کردن فضا و محیط آموزشی مناسب(توضیح با شکل و بازی)

 3-از طریق پرسش و پاسخ از خود دانش آموزان

4- از طریق فعال کردن گروهها و مجامع علمی- آموزشی

 5-معرفی منابع درسی

6- آموزش ضمن خدمت و

مقدمه:

جملاتی مانند بازی تخیل کودک است، بازی تنها وظیفه کودک است، و یا جملات دیگری که به انحاء مختلف اهمیت بازی را در زندگی کودک نشان می دهند در ادبیات علم آموزش و پرورش کم نیستند. تا کنون به کرات تحقیقات و پژوهش ها نشان داده اند که هر گونه آموزشی از راه بازی موثرتر به انجام می رسد. این امر در بسیاری از موضوعات درسی تا کنون بارها به بوته آزمون گذاشته شده و همواره نتایج کمابیش یکسانی به دست آمده است. هر چه یادگیری درس سخت تر باشد نیاز به ابزارهای آموزشی بیشتر احساس می شود. به همین سبب در مواردی چون آموزش ریاضی، آموزش زبان دوم و آموزش علوم تحقیقات زیادی در سطح جهان انجام شده و باز در این میان آموزش ریاضی در رتبه اول قرار دارد. با یک نگاه کلی می توان به راحتی قضاوت کرد که دانش آموزان ایرانی در یادگیری درس حساب مشکلات زیادی دارند.

فهرست                                                        

چکیده:    

مقدمه:     

ž  تاثیر تصویری شهود و تصویر سازی در تفکر و یادگیری دانش آموزان            

راهکارهایی برای غلبه بر مشکلات آموزش ریاضی             

اهمیت وسایل کمک آموزشی :

نتیجه‌گیری              

منابع:     


جهت دانلود کلیک کنید

  • گزارش تخصص
  • ۰
  • ۰


دانلود گزارش تخصصی بهبود توان یادگیری مفهومی درس تبدیل واحد ها ی کلاس ششم بااستفاده از بازی بومی محلی

 

فرمت فایل (word) و قابل ویرایش 

تعداد صفحات67صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

(ویژه معلمان  پایه ششم )

 

 

چکیده :

گزارش تخصصی حاضر با هدف بررسی و رفع مشکل یادگیری مفهومی درس تبدیل واحد های ریاضی دانش آموزان پایه ششم تدوین شده است. درس تبدیل واحد های طول و سطح وحجم در مدارس ابتدایی برای برخی از دانش آموزان درسی مشکل آفرین شده است تا جایی که دانش آموزان برای حل مسایل به دیگران تکیه می کنند. تکرار این کار باعث کم شدن علاقه ، عدم انجام درست تکالیف ، اضطراب و عدم اعتماد به نفس و ... در برخی از دانش آموزان شده است . بعد از بررسی مسایل فوق با استفاده از مصاحبه با دانش آموزان ، مشاهده ی رفتار و تشکیل جلسات دیدار با اولیاء و بررسی روش های تدریس توسط همکاران با تجربه و مشخص کردن وضعیت درسی دانش آموازن ریشه های مشکل مورد بررسی قرار گرفت وبا راهکارابتکاری یک بازی بومی محلی (بازی گردو -شکستم) وسایرراهکارها نظیر استفاده از روش های فعال تدریس ، نحوهی استفاده از جدول پلکانی تبدیل واحد ها وتوجه به تفاوتهای فردی به این نتیجه رسیدم که کلاس درس ، روش تدریس و امکانات و وسایل لازم برای تدریس باید طوری باشد که دیدگاه های مثبتی در نظر دانش آموزان ایجاد کند و دانش آموزان با اعتماد به نفس بالاتر ، علاقه ،اشتیاق انجام تکالیف به موقع و از همه مهمتر کاربرد ریاضی در زندگی روزمره آشنا شوند.

مقدمه

ریاضیات روح را صفا می بخشد و ذهن را برای درک حقیقت آماده می کند. (افلاطون)

ریاضی معجزه خلقت است و تفکر ریاضی بهترین راه رسیدن به معرفت حق تعالی است خداوند متعال کل هستی را از نیستی خلق کرد یعنی صفر و یک پس می توان کل پدیده های هستی را با قوانین ریاضی شناخت ریاضیات بر خلاف تصور بعضی از افراد یکسری فرمول و قواعد نیست که همیشه و در همه جا بتوان از آن استفاده کرد بلکه ریاضیات درست فهمیدن صورت مساله و درست فکر کردن برای رسیدن به جواب است. مفاهیم ریاضی، یکی از اثربخش ترین و کارآمد ترین مواد درسی میباشد. به طوری که مبینی((1380 به نقل از ریچارد کورانت، در این زمینه میگوید: ((ریاضیات یکی از عالی ترین تراوش های اندیشه ی آدمی است که منعکس کننده ی اراده ی انسان و نشان دهنده ی سیر عقل و برهان و همچنین بیان کننده ی میزان علاقه ی بشر به کمال و زیبایی است ))

رسیدگی به امر تعلیم و تربیت و نیز دسترسی به حوضه ای از معرفت که ما را علی رغم همه معضلات در رسالتی که بر دوش داریم راهبر باشد، نیاز به پژوهش های علمی دارد. هر چندکه تا کنون به دلایل مختلف تحقیقات در آموزش و پرورش ایران ، نتوانسته جایگاه اصلی خود را پیدا کند؛ شاید یکی از اصلی ترین دلایل آن، عدم باور مدیران به نتایج این گونه تحقیقات باشد. امروزه توسعه و رشد یکی از مباحثی است که توجه کشور های درحال توسعه را به خود جلب کرده است . برای رسیدن به هدف مقدس( فرهنگ پژوهش در مدارس) به نظر می رسد ابتدا باید در نگرش آموزش و پرورش تغییراتی حاصل گردد که آموزش و پرورش باید از نظامی پویا بر خوردار باشد که علم و پژوهش در آن نهادینه شده و پژوهش در معلمان جایگاه و موقعیتواقعی خود را در نظام آموزشی باز یابد. معلمان نخستین مشعل داران پیشرفت دانش آموزان هستند. آنان به دانش آموزان می آموزند که چگونه عملی فکر کنند؟ چگونه مشاهده کنند و چگونه حدس بزنند؟ فعال بودن دانش آموزان دوره ابتدایی در امر یادگیری، آنان را در مسیری از حرکت و فعالیت قرار می دهد که موافق با طبع کودکانه آنهاست. دانش آموزان ضمن این فعالیت ها بامشکلاتی مواجه می شوند و ناچارخواهند بود که در جهت رفع این مشکل، احساس مسئولیت کرده، مراحل پیشرفت کار ها را بررسی نمایند و راهکاری تازه و خلاقی را تجربه کنند که این امر موجب یادگیری آنها در درس مورد نظر می شود.

مفاهیم ریاضی یکی، از اثر بخش ترین و کارآمد ترین مواد درسی می باشد، به طوری که مبینی (1380) به نقل از ریچارد کورانت، در این زمینه می گوید: » ریاضیات یکی از عالی ترین تراوش های اندیشه ی آدمی است که منعکس کننده اراده ی انسان و نشان دهنده سیر عقل و برهان و هم چنین بیان کننده میزان علاقه ی بیشتر به کمال و زیبایی است نقش بنیادی علم ریاضی درسایر علوم و فنون نیز مورد پذیرش همگان است، به طوری که نرسیدن به هدف های آموزشی درزمینه ریاضی موجب ضعف ناتوانی ودست نیافتن به اهداف مربوط به پیشرفت علوم و فنون دیگر خواهد بود. مبینی،(15:1380)

باتوجه به مطالب یاد شده آشکار می گردد که نقش و جایگاه درس ریاضی در زندگی انسان به چه میزان دارای اهمیت است، اما سوال مهمی که مطرح می باشد آن است که :

چرا عده ی کمی از دانش آموزان به درس ریاضی علاقمند می باشند؟

چرا نتایج ارزیابی درس ریاضی اغلب فراگیران رضایت بخش نمی باشد؟

چرا بعضی ازدانش آموزان درانجام فعالیت های عملکردی درس ریاضی دچار استرس و نگرانی می شوند؟

به راستی دلیل این ناکامی ها چیست و عوامل آن کدامند ؟

عزیز خانی (1388) در گزارش تخصصی که عنوان آن» چگونه تو انستم با ایجاد محیطی شاد و فعال میزان یادگیری دانش آموزان کلاس سوم را در درس ریاضی افزایش دهم ؟« انجام داده بود ، با استفاده از روش های گوناگون تحقیق، به این نتیجه رسیدکه با ایجاد محیطی شاد و افزایش نشاط در دانش آموزان ، میزان علاقمندی آنان را در درس ریاضی افزایش داد بی شک مهمترین عاملی که در موفقیت یا ناکامی برخی از معلمان در تدریس ریاضی حل مسائل آن نقش بسزایی دارد ، مربوط به روش آنان در علاقمند کردن دانش آموزان به درس یاد شده ،چگونگی ایجاد انگیزه و ارائه مطالب درسی به آنان می باشد .

بر این اساس، عنوان گزارش تخصصی حاضر این است: »چگونگی بهبودتوان دانش آموزان پایه ششم در حل مسائل تبدیل واحد ها در درس ریاضی و انجام فعالیت های عملکردی آن « هدف اصلی آن ایجاد انگیزه وافزایش دقت، توجه و علاقمند کردن آن ها به حل مسائل و انجام فعالیت ها درساعت ریاضی می باشد .از سوی دیگر، این تحقیق در پی آن بوده تا علاوه بر افزایش توان حل مسائل تبدیل واحد به افزایش دقت ،توجه در حل مسائل ریاضی، کاهش نگرانی و میزان کاربرد مفاهیم ریاضی را در زندگی روزمره ی فراگیران افزایش دهد و به دلیل تلفیق موضوع تبدیل واحد ها با سایر دروس(علوم)، موفقیت دانش آموزان را در انجام آزمون های عملکردی و فعالیت های خارج از مدرسه و یادگیری درس های دیگر ( فارسی، علوم ، هنر و غیره) را ارتقا بخشد از آنجایی که همواره حل تمرین ها و مفاهیم ریاضی یکی از دغدغه های دانش آموزان و معلمین بوده و هست . با توجه به این که به هرحال حل مسئله و انجام فعالیت ها در ریاضیات امرساده ای نیست و برای بسیاری از دانش آموزان و حتی در قلمرو تجربه شان نیز دشوار است و در عین حال حل مسئله و تمرینات ریاضی جزئی از تجربیات ریاضی است .در ریاضیات مدر سه ای دنبال وضعیتی هستیم که در آن دانش آموزان باید اهداف رفتاری معینی را از خود بروز دهند. لذا می بایست حتی الامکان با استفاده از شیوه های متنوع در وهله اول نگرانی و ترس آنها رااز ریاضی و مسئله ها یش از بین برده و سپس به آموزش مناسب و کار بردی برای رسیدن به حل مسائل و مفاهیم آن ، به آن ها کمک کرد . بی تردید استفاده از حواس بیشتر و کامل تر در یادگیری ریاضی باعث بالا رفتن وسعت و عمل یادگیری در فراگیران خواهد گردید. بنابر این استفاده از دست سازه ها به جهت بهره گیری از حواس، سرعت و عمق یادگیری را می تواند تاحدود معناداری بالا ببرد به عبارت دیگر اگر دانش آموزان را با ساختن وسیله ای هر چند ساده با مسئله ها و مفاهیم ریاضی درگیر نمائیم . توانسته ایم مفهوم مورد نظر را در عمق وجود آنها قرار دهیم. از رویکرد هایی که در آموزش ریاضی مفید است رویکرد اکتشافی است بدین معنا که فعالیتی برای فراگیری طراحی کنیم و ضمن اینکه وسایل مورد نیاز را به او معرفی می کنیم. از او خواسته شود تا با استفاده از نتایجی که مفاهیم ریاضی مورد نظر بدست آورده است ، وسیله ای مناسب بسازد و به کمک آن به پاسخ تمرین یا مسئله ریاضی مورد نظر برسد .

 

باتوجه به ضعف یادگیری تبدیل واحدها در اکثر دانش آموزان کلاس ششم رضوانه دبستان فرهیختگان در ابتدای سال تحصیلی 94وطبق آخرین تحقیقاتی که در زمینه ی ضعف کلاس خود در تبدیل واحدها درسایت های آموزشی مختلف و کتاب های کمک آموزشی داشتم متوجه وجود این ضعف دروبلاگ های مختلف ونبود راه حل عملکردی جذاب در این زمینه شدم وبه همین سبب انگیزه ی بیشتری یافتم تا در صدد راهی برای حل ضعف کلاس خود و همکارانی که با این مسئله روبرو شده اند بیابم .

 

فهرست مطالب

چکیده : 

کلید واژه :     

مقدمه

به طور کلی تبدیل واحد ها به انواع مختلفی از قبیل:      

اهمیت وضرورت تحقیق   

برخورد بامسئله (تشخیص مسئله )      

انگیزه تحقیق:  

اهداف تحقیق:      

اهداف (اولیه ،میانی و نهایی)  

توصیف وضع موجود :

شواهدیک وگرد آوری اطﻻعات    

شاخص های کیفی و وضع موجود

شاخص های کمی وضع موجود :      

نمودار شماره :1 ارزیابی آزمون های ابتدایی مداد کاغذی آذرماه         

درصد فراوانی نتایج آزمون عملکردی ریاضی       

جدول شماره : 1 درصد فراوانی نتایج آزمون عملکردی ریاضی دی ماه بر اساس مقیاس درجه بندی در اوایل

سال تحصیلی94-95          

نمودارشماره :2 نمایش نتایج آزمون عملکردی دی ماه بر اساس تعداد نفرات

جدول شماره :2بررسی علاقه ی دانش آموزان به دروس دی ماه

جدول شماره : 3 درصد فراوانی دانش آموزان علاقمند به مولفه های مختلف یادگیری  ریاضی در دی ماه 

بر اساس رای گیری تابلویی .

نمودار شماره :3 نموداردانش آموزان علاقمند به مولفه های مختلف یادگیری نسبت به کل کلاس در دی ماه

سال جاری     

گرد آوری داده ها جهت شناسایی عوامل موثر در ضعف در یادگیری تبدیل واحد ها   

د) پرسشنامه    

جدول شماره : 3 درصد فراوانی پاسخ همکاران به پرسشنامه بررسی علل بی علاقگی دانش آموزان به درستبدیل

واحد ها   

و) مطالعه           

اجرای را ه حل :  

انتخاب و اعتبار بخشی به راه حل ها      

گردآوری شواهد دو:..          

شاخص های کیفی وضع مطلوب :    

شاخص های کمی وضع مطلوب :          

نمودار شماره :4 ارزیابی آزمون ابتدایی آذرماه نسبت به آزمون انتهایی اسفند ماه سال94-95

جدول شماره : 4 درصد فراوانی نتایج آزمون عملکردی ریاضی اسفند ماه بر اساس مقیاس درجه بندی در اواخر

سال تحصیلی94-93              

نمودارشماره :5ارزیابی  آزمون عملکردی دی ماه نسبت به آزمون عملکردی  اسفند ماه بر اساس تعداد نفرات 44

جدول شماره :5بررسی علاقه ی دانش آموزان به دروس  

جدول شماره : 6 درصد فراوانی دانش آموزان علاقمند به مولفه های مختلف یادگیری  ریاضی در اسفند ماه

93 بر اساس رای گیری      

نمودار شماره :6 ارزیابی علاقه ی دی ماه دانش آموزان نسبت به اسفند ماه سال 93- 94       46.

(نتیجه گیری) توصیف وضع مطلوب      

پیشنهادات:            

فهرست منابع و ماخذ              

پیوست ها               

سوال عملکردی شواهد یک ودو            

پرسشنامه


جهت دانلود کلیک کنید

  • گزارش تخصص
  • ۰
  • ۰

دانلود گزارش تخصصی افزایش آگاهی دانش آموزان دختر پایه اول وپیش دبستانی نسبت به مضرات عروسک باربی

فرمت فایل (word) و قابل ویرایش 

تعداد صفحات42صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

( مشاور مدرسه ، معاون پرورشی ،آموزگار اول ابتدایی )

مقـدمـه

جنگ نرم در برابر جنگ سخت در حقیقت شامل هر گونه اقدام روانی و تبلیغات رسانه ای که جامعـه هدف یا گروه هدف را نشانه میگیرد و بدون ، درگیری نظامی و گشوده شدن آتش، رقیب را به انفعـال یـا شکست وا می دارد. جنگ رایانه ای، اینترنتی، براندازی نرم، راه اندازی شـبکه هـای رادیـویی و تلویزیـونی و شبکه سازی از اشکال جنگ نرم هستند. جنگ نرم در پی از پای در آوردن اندیشه و تفکر جامعه هدف است تا حلقه های فکری و فرهنگی آن را سست کند و با بمباران خبری و تبلیغاتی در نظام سیاسی اجتمـاعی حاکم، تزلزل و بی ثباتی تزریق کند.

 

در تبادل فرهنگی، هدف بارور کردن و تکامل فرهنگ های ملی کشورهاست که در سایه ی آن، ملتهـا خصوصیات برجسته و مثبت، نظیر نظم و انضباط، وقت شناسی، ادب و احترام، وجدان کاری، روحیه ی سخت کوشی و شجاعت و نیز کنجکاوی در مسائل علمی را از یکدیگر فرا میگیرند و این مسأله روندی ضـروری برای حیات فرهنگی در سراسر جهان است، اما گاه مشاهده میشود یک مجموعه از کشـورها بـا تکیـه بـر قدرتی که دارند با تدارک مجموعه ای از برنامه ها و فعالیت های سیاسی یا اقتصادی و بـا هـدف هجمـه بـه بنیان های فرهنگی یک ملت برای دستیابی به مقاصد شوم سیاسی و به منظور ریشه کن کردن فرهنگ ملی از طریق فراگیر کردن بی قید و بندی فرهنگی، هرزگی اخلاقی و فروپاشی ارزشی میباشند.

اگر چه استعمار دیروز بارها و بارها از این روش برای تسلط بر ثروت ملتها استفاده کـرده، امـا نظـام سلطه ی امروز به گونه ای متفاوت و بسیار پیچیده و با برنامه وارد عمل شده، این بار قصد دارد تا با هدف قرار دادن ارزش های اسلامی و تخریب فرهنگ ناب اسلامی در کشورهای مسلمان آینده را برای خـود تضـمین نماید.

 

براین اساس این بار هجمه ی دشمنان اسلام و مسلمانان، با عنوان جنگ نرم صف بنـدی و گـاردگیری شده است. لذا برای مقابله با آن، بیداری و هوشیاری ملل مسلمان به ویژه عناصر فرهنگی، خاصه متولیـان فرهنگ در کشور عزیزمان و والدین و دانش آموزان یک ضرورت حیاتی است. چرا که این بار دشمن از طریق اسباب بازی و وسائل و لوازم التحریر دانش آموزان به جنگ نرم خود پرداخته است و از طریق نماد »بـاربی« سعی در تضعیف فرهنگ اسلامی و میهنی و اخلاقی این قشر فرهنگ دوست را دارد. (جعفری پـور، ابعـاد تهدیدات و جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی، صص(2-7

توضیح کلی در مورد مسأله

مهمترین و کلیدی ترین عامل در روشهای تعلیم و تربیت، بحث »الگوسـازی« اسـت. هـر سـن و هـر جنس، الگوی خاص خود را بر می تابد. در این میان، مهمترین سن، دوران کودکی است.

تربیت دوران کودکی با بهره گیری از الگوهای خاص و ویژه این دوران همراه است. طبیعی اسـت کـه الگوهای دوران کودکی، به طور عمده، از مؤلفه های عاطفی به جای گزاره های عقلانی بهره می برند؛ از این رو رمز و رازهای موجود در خیال پردازی های کودکانه، جایگزین گزاره های واقع گرایانه در تربیـت بزرگسـالان میشود.

 

الگوپذیری، تقلید و تربیت مفاهیمی مرتبط و نزدیک به هم میباشند و هر سه در روانشناسی از جایگاه ویژهای برخوردارند. الگوپذیری، زمینه و مقدمه ی لازم برای تقلید است و تقلید یکی از مکانیزم هایی است که تربیت از طریق آن صورت می پذیرد. عباسی مقدم، نقش اسوه ها در تبلیغ و تربیت، ص(42)دختر بچه ها انحصاراً به عروسک علاقه مند هستند. این علاقه از عاطفه ویژه دختر بچه ها و نیز قدرت برتر عروسک در ایجاد حس همذات پنداری و تفاهم خیالی با کودک نشأت گرفتـه است و این یکی از ابزارهایی است که غربی هـا برای انتقال فرهنگ دلخواه خود، از آن استفاده کرده اند و البته در این راه، تلاشها و هزینه های زیادی کرده اند

فهرست مطالب

مقـدمـه    

توضیح کلی در مورد مسأله    

تولد باربی             

آمریکا و باربی       

آثار ضد تربیتی باربی      

باربی و زیبایی

رقبای ایرانی باربی

چگونگی تشخیص مسأله    

انگیزه محقق از تحقیق      

اهداف محقق از انجام تحقیق   

اهمیت و ضرورت تحقیق

توصیف وضع موجود و بیان مسأله     

محیط اموزشی:    

 

مورد پژوهش:     

 

پژوهشگر:           

باربی در مغازه های اسباب بازی فروشی 

باربی بر روی لوازم التحریر دانش آموزان و الگوی نقاشی آنان    

گردآوری اطلاعات جهت ارائه راه حل 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها

تاثیرات مخرب عروسک باربی           

انتخاب راه حل    

اجرای راه حل       

اعتبار بخشی راه حل

شرح و توضیح تغییر ایجاد شده و توصیف وضع مطلوب   

شواهد 2             

مادران و دختران به همراه عروسکهای خود در کلاس آموزش خانواده

نتایج 

موانع 

پیشنهادات   

منابع مکتوب       

منابع اینترنتی



جهت دانلود کلیک کنید

  • گزارش تخصص
  • ۰
  • ۰

دانلود گزارش تخصصی بهینه سازی وظایف و مسئولیت های معاون اجرایی و ارائه راه حل های مناسب

فرمت فایل (word) و قابل ویرایش 

تعداد صفحات32صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

 

چکیده

با نگاهی گذرا در می یابیم که معاون اجرایی نه تنها در ثبت مشخصات و نمرات دانش آموزان نقش اصلی را دارند بلکه در کلیه امورات هر واحد آموزشی مانند ثبت کلیه مشخصات,کلیه عوامل مدرسه , تنظیم برنامه هاو پیگیری بخشنامه ها گرفته تا دیگر موارد را به دوش میکشد.

اگر خوب دقت شودو مورد توجه قرار گیرد تمام امورات در هر واحد آموزشی به کادر دفتری آموزشگاه ختم می شود.حال آنکه نیروی دفتری در مدارس بسیار کم است ودر آموزشگاه هایی که دانش آموز کمتری دارند نیروی دفتری تعلق نمی گیرد به مدارسی که این نیروی داده می شود . سال های سال است معاون اجرایی پست ناشناخته جهت تمام کارکنان یک واحد آموزشی است که کماکان کلیه کارکنان و افراد آموزشی برای انجام فعالیت های اداری و دفتری نیازمند این پست سازمانی مهم هستند..لذا این موارد در آموزشگاهی مورد توجه قرار گرفته و می توان در این راستا تامل نمود

مقدمه

وقتی در شرح وظایف معاون اجرایی می نگریم می بینیم که یک معاون اجرایی باید با تمام کارکنان از رئیس مدرسه گرفته تا پایین ترین پست که در مدارس موجود است همکاری کند . تا چند وقت پیش که نام معاون اجرائی در مدارس نامی نا آشنا بود جایگاهی نداشت و در هر مرحله که افزایشی اتفاق می افتاد دفتر داران جایگاهی نداشتند. هم اکنون به گونه ای شده که لااقل بتواند به این قشر هم توجه شود.تجربیات خدمت در نظام آموزش و پرورش به بنده آموخت که چگونه به یک واحد آموزشی باید توجه شود تا هیچ گونه از برنامه ها یک سال تحصیلی عقب نمانم . چرا در یک واحد آموزشی اگر خوب توجه کرد اکثر بارها بر روی معاون اجرایی آموزشگاه است.این یک کلاس نیست بلکه یک واقعیت است که در تمام مدارس کشور سایه افکنده است . تهیه کردن بخشنامه ها , ثبت نمودن بخشنامه ها,پیگیری بخشنامه ها و جواب دادن به آنها همگی برعهده مسئول معاون اجرایی گذاشته شده است.حتی اگر در مواردی هر چند اگر یک بخشنامه به قسمت دیگری ارجاع داده شود پیگیری و پاسخ آن نیز بر عهده معاون اجرایی گذاشته شده است . در زمان بر گزاری امتحانات داخلی هماهنگ نهائی کار یک معاون اجرایی بسیار سنگین است چرا که تهیه و تظیم صورت جلسه برگزاری هر امتحان بر عهده معاون اجرایی است . در بعضی از موارد حتی تکثیر سوالات و بسته بندی سوالات را نیز از وظایف معاون اجرایی می دانند.حال چرا اینگونه موارد همگی باید بر عهده معاون اجرایی باشد.. در شرح وظایف یک دفتر دار (معاون اجرایی)به وضوح قید نشده است .

تمام سطر های یک شرح وظایف به تمام امورات یک واحد آموزشی اشاره شده است.نوشته شده همکاری با معاون آموزشی نوشته شده همکاری با معاون پرورشی و غیره ........ دقیقا اشاره نکرده که تا چه حد یا چقدر وقتی کلمه همکاری قید شود تا آنجایی که لازم بدانند از یک مسئول دفتری کار می خواهند یا مسئولیت به او واگذاری می کنند .اینجانب . بعد از . سال تجربه در آموزش و پرورش تصمیم گرفتم راهکار ها و وظایف معاونت اجرایی را در عملکردم و گزارش چگونگی آن به رشته تحریر درآورم.

فهرست :

چکیده     

کلیدواژه  

مقدمه      

اهداف گزارش تخصصی :     

اهداف جزئی :        

بیان مسئله           

توصیف وضعیت موجود        

گرد آوری اطلاعات              

راه حل های پیشنهادی           

اجرای راه حل ها و نظارت بر آن       

وضعیت ظاهری دانش آموز : 

-اوقات فراغت :     

گرد آوری اطلاعات بعد از اجرای راه حل ها        

موانع موجود در کار معاون اجرایی     

نقاط قوت :             

نتیجه گیری پیشنهادات            

منابع :

جهت دانلود کلیک کنید

  • گزارش تخصص
  • ۰
  • ۰

دانلود گزارش تخصصی نقش آزمایشگاه دررشد خلاقیت دانش آموزان

فرمت فایل (word) و قابل ویرایش 

تعداد صفحات13صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

مقدمه

خلاقیت و نوآوری محرک اصلی توسعه برای هر جامعه است. خلاقیت و نوآوری نقطه عطف اختراعات، اکتشافا ت و نمودی ارزشمند از تفکر و ذهن خلاق بشر میباشد. آزمایشگاه مدارس به عنوان واحد عملیاتی نظام آموزشی، با پرورش تفکر خلاق، تربیت افرادی کاوشگر، آفریننده، نوآور و مولد، نقش مهمی در شکوفایی خلاقیت دانش آموزان دارد. آزمایشگاه مدرسه، با اعضای علمی مجرب، متعهد و تجهیزات مناسب، بهترین محیط برای پرورش خلاقیت شاگردان است. در چنین مکانی قدرت اندیشه و مهارت ذهنی بچه ها تقویت میشود و میتوانند برای دست یافتن به راه حلهای مناسب و واقع بینانه به خلق ایدههای نو بپردازند. با بهره گیری از یک آزمایشگاه خوب امکان تدریس عملی برای هر درس فراهم میگردد و دانش آموزان میتوانند نوآوریهای خود را در مدرسه و جامعه نشان دهند.

اهمیت نقش آزمایشگاه دررشد خلاقیت دانش آموزان

آزمایشگاه مدارس می تواند جایگاهی بسیار تأ ثیر گذار در امر آ موزش داشته باشد ، مشروط بر آن که توجه کافی به آن بشود .و امکانات خوبی مثل وسایل ابزار ، مواد ، فضای مناسب و کادر مجرب و آموزش دیده در اختیار داشته باشد . در این صورت ، به طور حتم اثر آزمایشگاه را در امر آموزش به خوبی خواهیم دید .

به نظر می رسد ، بهتر آن است که از همان دوره ی ابتدایی به آزمایشگاه بهای لازم داده شود و با تأ مین امکاناتی متناسب با سن دانش آموزان ، بستر و زمینه ی مناسب برای روشن شدن ذهن کودکان ، شکوفایی استعداد های آنان و تقویت جرا ت برای دست زدن به خلاقیت و ابتکار فراهم شود .

 

فهرست مطالب

مقدمه      

اهمیت نقش آزمایشگاه دررشد خلاقیت دانش آموزان              

چرا که آزمایش :    

اهداف آزمایشگاه در مدارس   

سوال اصلی            

سواﻻت فرعی       

اجرای تدریس مفاهیم علوم تجربی به صورت عملی در آزمایشگاه         

شیوه های پرورش خلاقیت از طریق آزمایشگاه      

الف)عاطفی کردن محیط آزمایشگاه        

چ)برقراری ارتباط دوستانه با دانش آموزان           

مقایسه با شاخص    

رسیدم که :            

تجزیه و تحلیل        

نتیجه گیری            

مشکلات اجرای طرح           

مهمترین این عوامل مزاحم عبارتند از:   

راهکارها 12

پیشنهاد  

جهت دانلود کلیک کنید

  • گزارش تخصص
  • ۰
  • ۰

دانلود گزارش تخصصی بررسی چالش های تدریس درس ریاضیات دوره متوسطه

فرمت فایل (word) و قابل ویرایش 

تعداد صفحات17صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

ویژه دبیر ریاضی 

 

چکیده

امروزه بحث جهانی شدن GLOBALZATION امروزه منجر به بروز چالش هایی در جوامع در حال توسعه شده است. این بحث شرایط ویژه ای را در نظام های تعلیم و تربیت جهانی پدید آورده است. بدین صورت اگر نظام های آموزشی، موقعیت کنونی را به درستی درک و تحلیل نمایند، می توانند در برابر آن دست به انتخاب درست بزنند و تهدیدهای مبهم را به فرصت های ممتاز تبدیل نمایند و در غیر این صورت با مشکلات فرهنگی، اجتماعی اقتصادی متعددی روبرو خواهند شد که جوامع ساده و اولیه را زمین گیر خواهد نمود. در این مقاله موارد زیر مورد بررسی قرار گرفته است.

-1 بررسی تأثیرات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و فلسفی روند جهانی شدن.

-2 چهارمین گزارش یونسکو در زمینه ی ((معلمان و تدریس در جهان در حال تغییر)) در باب ((ناتوانی نظام های آموزش و پرورش)) در جهت افزایش منزلت معلمان.

-3 نقش نظام های آموزشی و ویژگی های رهبران فرهنگی در عصر جهانی شدن.

-4 ابعاد تربیت انسان در عصر جهانی شدن.

-5 تحول در کلاس درس

مقدمه

درس ریاضی ، یکی از ارکان مهم تدریس و یکی از پایه های بنیادین در سطوح مختلف تحصیلی می باشد که مقدمه ورود به سالهای بعدی برای نیل به اهداف مهم جامعه می باشد که هر زمان بـاید مورد اهمیت خاصی از سوی معلمین و دست اندرکاران آموزش و پرورش در تمامی پایه ها و مراکز قرار گیرد که با شاخص قرار دادن این درس ، انتظار می رود جوامع در سالهای آتی نه تنها در این درس به مشکلی برخورد نکرده باشند بلکه بتوانند از عهده انجام مسئولیتهای محوله در رابطه با این درس برآیند . با این مقدمه کوتاه می خواهم در تحقیق خود از علل ضعف دانش آموزان ابتدایی در درس ریاضی بپردازم که امیدوارم که مورد اهمیت قرار گیرد.

فهرست مطالب

چکیده    

مقدمه     

هدف کلی گزارش

اهداف  جزئی گزارش

گردآوری اطلاعات

تجزیه و تحلیل اطلاعات

خلاصه یافته های اولیه

مقایسه با شاخص 

معیارهای ارزشیابی

چگونگی اجرای راه جدید

گرد آوری اطلاعات بعد از اجرای راه حل ها

ارزیابی عملکرد : 

موانع موجود در تحقق اهداف

مزایا و نقاط قوت :

نقاط ضعف :      

راه کار ها و پیشنهادات  

نتیجه گیری     

منابع: 

 

جهت دانلود کلیک کنید

  • گزارش تخصص
  • ۰
  • ۰

دانلود گزارش تخصصی کم رویی چیست؟ و راههایی برا ی کنترل آن

فرمت فایل (word) و قابل ویرایش 

تعداد صفحات17صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

مقدمه:

مساله عزت نفس و خودارزشی از اساسی‌ترین عوامل در رشدمطلوب شخصیت کودکان و نوجوانان است و عدم این عزت نفس سبب کمرویی شده عامل عمده عقب ماندگی وشکست و ناکامی در مراحل مختلفزندگی به شمار می‌رود.

هر کسی  ممکن است باموقعیت های نا خواسته و نا خوشایندی روبرو شود و نتواند با آن‌ها مقابله کندو واکنش مناسبی از خود نشان دهد.

کمرویی به عنوان یک نقیصه جدی در زندگی فردی و اجتمایی است در هر جامعه درصد قابل توجهی از کودکان و نوجوانان و بزرگ سالان با این اختلال  رفتاری و عامل باز دارنده رشد شخصیت اجتماعی مواجه هستند. جامعه ما نیاز مند انسان‌هایی پویا، کوشا، هوشمند و خلاق و متعهد و مسئولیت پذیر است بنابر این اساسی‌ترین آفات رشد متعدل در خانواده‌ها  می‌تواند در جامعه اسلامی فراگیر شود، بدون تردید اختلال کمرویی قابل پیشگیری و درمان است. 

   تعریف کم رویی:

کمرویی را می‌توان به عنوان یک احساس ناراحتی یا بازداری در موقعیت‌های میان شخصی یا اجتماعی که فرد را از پیگیری اهداف تحصیلی و اجتماعی‌اش بازمی دارد تعریف کرد. کمرویی به خود کانونی مفرط،‌ نگرانی و اشتغال ذهنی مکرر همراه با افکار و احساسات مربوط به واکنش‌های فیزیکی،‌ شدت یافتن ضربان قلب و... منجر می‌گردد.

کمرویی، خود توجهی بیش از حد وترس از مواجه شدن با دیگران است بطوری که روبه روشدن با افرادجدیدی را که فرد در زندگی روزمره به آن‌ها نیاز دارد را مشکل می‌سازد.


جهت دانلود کلیک کنید

  • گزارش تخصص
  • ۰
  • ۰


دانلود گزارش تخصصیعلاقمند کردن دانش آموزان به درس ریاضی پایه نهم به کمک روش های نوین تدریس (اکتشافی و فعال )

فرمت فایل (word) و قابل ویرایش 

تعداد صفحات30صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

چکیده

آموزش ریاضی یعنی هر چیزی که مربوط به آموزش و یادگیری ریاضیات می شود. سابقه آموزش ریاضی بعنوان یک رشته دانشگاهی به کمتر از یک قرن می رسد زمان شروع این رشته از هنگامی بود که آموزش دبیران به دانشگاه ها برده شد . ریاضیات پیش آهنگ دانش هاست هر کس که می خواهد درست بیندیشد و بهتر فکر کند ناگزیر است که با ریاضیات آشنا شود. علمای ریاضی و دانشمندان در رشته های مختلف بر این باورند که هر علمی که زیر بنای دانش ریاضی نباشد علم نیست . بر اساس این اندیشه بزرگ باور فرهنگی مربیان ما در این راستا حائز اهمیت بسیار خواهد بود تا بتوانند بستر لازم را برای تعمیق این مؤلفه فراهم نمایند.در چنین شرایطی نظام تعلیم و تربیت می تواند مدعی و منادی احیاء دانش ریاضی بعنوان زیرساخت و مفروضه اصلی در تمامی دروس علوم پایه های تحصیلی باشد. در جامعه امروزی به هر شاخه ای از علوم که بنگریم به طور مستقیم یا غیر مستقیم تأثیر و دخالت ریاضی را می بینیم و کمترین تأثیری که می توان داشته باشد ایجاد نظم افراد است . این شاخه از علوم نیز همانند تعلیم احتیاج به یادگیری مفاهیم دبیرستان و پایین دارد . امروزه اگر علمی را نتوان به زبان ریاضی بیان کرد علم نمی باشد . و این علم چه از لحاظ اقتصادی و اخلاقی حق علوم فراگیران می باشد پس به نظرمی رسد با بهره مندی از امکانات و به کار بستن شیوه های مناسب آموزش توسط دبیران و با روشهای متنوع و جذاب دانش آموزان را به ارزش و اهمیت این درس علاقمند و مطلع نمود اینجانب ................... در پژوهش فوق تصمیم دارم با ارائه راهکار های

نوین تدریس ریاضیات علاقه و توجه دانش آموزان پایه نهم را به این درس پایه معطوف کرده و آنان را در این درس موفق گردانم.

مقدمه

قوانین حاکم بر طبیعت به خودی خود قابل فهم نیستند مگر زبانی را که این قوانین با آن نوشته شده اند فراگرفته و با آن آشنایی کامل پیدا کنیم .این قوانین با زبان ریاضی نوشته شده اند . " گالیله"

دبیر هنرمند کسی است که با ایجاد شرایط و موقعیت های مناسب آموزشی خود کمتر تدریس کند ولی دانش آموزان بیشتر یاد بگیرند.تدریس موفقیت آمیز ریاضی بستگی دارد به این که عوامل زیر را به طور موثر در تدریس به کار گیرید :

-1تعیین مفاهیم ریاضی که باید تدریس شوند .

-2معلومات قبلی دانش آموزان در زمینه ی ریاضی معین شود.

-3همکاری والدین در آموزش ریاضی.

-4برنامه ریزی دقیق در آموزش ریاضی.

-5اعمال مدیریت کارامد در کلاس ریاضی.

زمانی تخصص تدریس در دبیر ریاضی رشد پیدا می کند که هر سال حاصل فعالیت های تدریس خود را به صورت یک تجربه مفید و موثر در کار خود به کار گیرد. تن دادن به تغییر در روش های تدریس به دبیر ریاضی فرصت خواهد داد که کیفیت کار تدریس خود را در تدریس ریاضی افزایش دهد.البته به منظور بالا بردن سطح درک و آگاهی خود در ریاضیات پایه نیز به موازات کوشش هایی که انجام میدهید روحیه قابل انعطاف و خلاق داشته باشید.

بحث در روش تدریس ریاضی به زمان ما منحصر نمی شود. از هنگامی که تدریس ریاضی مطرح بوده است، روش تدریس آن نیز مورد بحث و مطالعه بوده است. با مطالعه تاریخ آموزش و پرورش، ملاحظه می کنیم که همواره دو نوع آموزش درمقابل هم قرار داشت هاند. دسته اول، روشهای تدریس سنتی، که در گذشته های دور به کار می رفته اند و دسته دوم، روشهای مبتنی بر یافته های روانشناسی است که به طور عمده از قرن بیستم به بعد تکوین یافته اند و به روشهای جدید شهرت دارند. از میان روشهای سنتی می توان از روش سقراطی و روش مکتب خانه ای در ایران و دیگر کشورهای اسلامی نام برد. از روش های جدید در تدریس ریاضی می توان به روش توضیحی، روش سخنرانی، روش اکتشافی، روش حل مساله، روش بحث در کلاس، روش پرسش و پاسخ، روش فعال، روش قیاسی و استقرایی آموزش مهارتهای فراشناختی نام برد.نکته حائز توجه این است که چگونه می توان به کمک شیوه های برتر آموزش ریاضی را برای دانش آموزان جذاب و قابل فهم نمود که بنده به عنوان دبیر ریاضی تصمیم به چنین کاری گرفتم.

فهرست مطالب

چکیده    

مقدمه      

بیان مسـئله             

ارزیابی از وضع موجود        

اهداف گزارش اختصاصی :  

هدف اصلی :        

اهداف جزئی :       

جمع آوری اطلاعات              

شاخص های کیفی وضع موجود            

شـاخص هـای کـمی وضـع موجـود      

راه حـل هـای پیشـنهادی         

اجـرای راه حـل هـا

اصول آموزش ریاضی در کلاس درس   

روش کلامی (زبانی)            

روش اکتشافی         

محاسن روش اکتشافی از دیدگاه برونر:  

روش فعال              

سه اصل آموزش به روش فعال:            

ارزیابی بعد از اجرای طرح :(نقاط قوت )            

منشاء حواس پرتی و عدم تمرکز            

حواس پرتی یا منشاء ذهنی و درونی دارد و یا منشاء بیرونی و محیطی. 

-1آمادگی برای مطالعه:          

-2داشتن علاقه به مطالعه:      

-3 تعیین زمان و مکان مطالعه:              

-4 یادبگیر که بگویی »نه:«

-5 ترک افکار منفی و داشتن افکار مثبت:             

-6 طرح سئوال:      

-7 آگاهی از شیوه های صحیح مطالعه و یادگیری:  

تند خوانی :             

عبارت خوانی :      

خواندن اجمالی:      

خواندن تجسسی:     

پیشنهادا ت:             

منابع و ماخذ   

جهت دانلود کلیک کنید

  • گزارش تخصص
  • ۰
  • ۰

دانلود پیشنهاد ارزشیابی تدریس علوم برای یادگیری ادراکی و فهمیدنی

فرمت فایل (word) و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 2 صفحه

قیمت 2000 تومان

قسمتی از مجموعه

10 نکته برای تدریس علوم در مدارس ابتدایی

سوال کردن، تفکر نقادانه، تحقیق، مصاحبه، فرضیه سازی، تکنولوژی و بسیاری عوامل دیگر برای کمک به یادگیری و درک علوم ضروری هستند.

تدریس علوم در دوره ابتدایی برای ایجاد پایه هایی برای موفقیت آتی در علم، امری ضروری است. نیاز است برای واقعیت های اساسی و پایه، امر حفظ کردن مطالب صورت گیرد، هر چند حفظ کردن مطلق حتی برای درس علوم، کنجکاوی درونی که دانش آموزان درباره جهان اطراف دارند را از بین می برد.

تدریس علوم باید سرشار از تفریح و سرگرمی و برای دانش آموزان جذاب باشد. وقتی دانش آموزان به طور فعال درگیر یادگیری درس علوم شوند، چیزی بیشتر از یک حفظ کردن از روی عادت را درباره حقائق بدست می آورند. به جای استفاده از چرک نویس و کامل کردن آزمایشات سربسته علوم، علوم را به یک رقابت در کلاس درس تبدیل کنید.

نکات تدریس علوم

تحقیق، تفکر نقادانه، سوال پرسیدن، بازی های علمی، یکپارچگی و هماهنگی فنون، وب سایت های فعال علمی و بسیاری موارد دیگر:

1-  سوال پرسیدن دانش آموزان :  کنجکاوی ذاتی با وجود پرسیدن سوال شکوفا می شود. از دانش آموزان بخواهید سوالاتی را که درباره فعالیت یا تحقیق خود می خواهند بدانند را گسترش دهند و از شما بپرسند.

جهت دانلود کلیک کنید

  • گزارش تخصص
  • ۰
  • ۰

دانلود پیشنهادارزشیابی بخوانیم و بنویسیم پایه اول ابتدایی

 

فرمت فایل (word) و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 2 صفحه

قیمت 2000 تومان

قسمتی از مجموعه

  ((  28 نکته مهم آموزشی در مورد بخوانیم و بنویسیم پایه اول ابتدایی))

 

1)   مهارت های چهارگانه زبان آموزی به طور کامل مورد توجه قرار گیرد ومهارت های شفاهی قربانی مهارت های کتبی نشود.

2)    هردو کتاب بخوانیم وبنویسیم می بایست به طور موازی وبا آهنگی مناسب آموزش داده شوند چون هردو از ارزش آموزشی یکسانی برخوردارند.

3)     در کتاب بخوانیم مطلقا از نوشت افزار استفاده نمی شود.

4)     درکتاب بخوانیم بخش وصداکشی نداریم بلکه از بخش وصداکشی به عنوان یک ابزار استفاده می شود.

5)   بیشتر فعالیت های مربوط به یادگیری کلید واژه ها حول محور کلمات هم آغاز وهم پایان است. آب/آرد-دست/توت-شانه/خانه

6)     هفته ای 3 نگاره تدریس می شود بنابراین در ماه مهر تمامی نگاره ها می بایست تدریس شده باشد.

7)     هدف کلی نگاره ها و نشانه های (1) ونشانه های (2)به ترتیب واج آموزی واژه آموزی وجمله آموزی است.

جهت دانلود کلیک کنید

  • گزارش تخصص