دانلود گزارش تخصصی++ دانلود پیشنهاد ارزشیابی

انواع گزارش تخصصی و پیشنهاد ارزشیابی از همه مقاطع

دانلود گزارش تخصصی++ دانلود پیشنهاد ارزشیابی

انواع گزارش تخصصی و پیشنهاد ارزشیابی از همه مقاطع

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی

دانلودگزارش تخصصی معلمان

دانلودگزارش تخصصی ارزان

دانلودگزارش تخصصی

دانلود گزارش تخصصی

دانلود گزارش تخصصی روش های تدریس مشارکتی

دانلود گزارش تخصصی معلمان

گزارش تخصصی آموزش ریاضی با شکل

دانلود گزارش تخصصی آموزش ریاضی با شکل

دانلود گزارش تخصصی آموزش ریاضی

کلاس ششم

دانلود گزارش تخصصی یادگیری مفهومی درس تبدیل واحد ها ی کلاس ششم

دانلود گزارش تخصصی افزایش آگاهی دانش آموزان دختر

هینه سازی وظایف و مسئولیت های معاون اجرایی و ارائه راه حل های مناسب

گزارش تخصصی نقش آزمایشگاه دررشد خلاقیت دانش آموزان

دانلود گزارش تخصصی نقش آزمایشگاه دررشد خلاقیت دانش آموزان

دانلود گزارش تخصصی نقش آزمایشگاه دررشد خلاقیت

گزارش تخصصی بررسی چالش های تدریس درس ریاضیات

چالش های تدریس درس ریاضیات

دانلود گزارش تخصصی بررسی چالش های تدریس درس ریاضیات

گزارش تخصصی کم رویی چیست

دانلود گزارش تخصصی کم رویی چیست؟ و راههایی برا ی کنترل آن

دانلود گزارش تخصصی کم رویی چیست

دانلود گزارش تخصصی روش های نوین تدریس

پیشنهاد ارزشیابی تدریس علوم برای یادگیری ادراکی و فهمیدنی

دانلود پیشنهاد ارزشیابی تدریس علوم برای یادگیری ادراکی و فهمیدنی

دانلود پیشنهاد ارزشیابی تدریس علوم

دانلود پیشنهاد ارزشیابی

پیشنهادارزشیابی بخوانیم و بنویسیم پایه اول ابتدایی

پیشنهادارزشیابی بخوانیم و بنویسیم

دانلود پیشنهادارزشیابی بخوانیم و بنویسیم پایه اول ابتدایی

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


دانلود گزارش تخصصینقد وبررسی کتاب ادبیات فارسی نهم

 

 

فرمت فایل (word) و قابل ویرایش 

تعداد صفحات18صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

(ویژه معلمان  پایه نهم )

 

مقدمه

نیک می دانیم که تغییرات آموزشی شتابزده درآموزش وپرورش ما،بدون شک مجالی برای برنامه ریزی دقیق،علمی وحساب شده برای مولفان محترم کتاب های درسی باقی نخواهد گذاشت؛گاه پیش می آید که مولفان محترم، سال هاست که از کلاس های درسی مدارس آموزش وپرورش به دور افتاده اند و چالش های موجود در مدارس امروزی را از نزدیک لمس نمی کنندوشناختی دقیق ، کامل و همه جانبه از امکانات وفضاهای مدارس امروز ندارند و در پشت درهای بسته، تصمیماتی می گیرندکه اجرای آن در کلاس درس عملاً با مشکل مواجه می شود.این نکته از فاصله ی موجود بین کتاب های درسی دوره های ابتدایی،راهنمایی ، متوسطه وپیش دانشگاهی کاملاً مشهود است.

این نکته را از یاد می بریم که روش تدریس در یک کلاس با دانش آموزان 10 یا 15 نفر با کلاس 35 و 40 نفر یا کلاس درسی مدارس عادی و حاشیه ای با کلاس درس مدارس نمونه وتیزهوشان بسیار متفاوت است و نمی توان روش درسی یکسانی برای هرکدام از آنها به کار گرفت.

ناهماهنگی بین کتاب های درسی رشته زبان وادبیات فارسی نیز یکی دیگر از مشکلات کتاب های درسی در آموزش وپرورش است.به عنوان نمونه ما در دروس مربوط به آیین نگارش و ویرایش نکته ای به دانش آموزان آموزش می دهیم که کاربرد فلان مطلب نادرست است ولی همان مطلب در کتاب ادبیات فارسی به کار رفته است واین دوگانگی بین کتاب های درسی باعث بدفهمی دانش آموزان می شود.

بررسی کتاب ادبیات فارسی نهم

اما درخصوص کتاب فارسی پایه نهم،ضمن تشکر از مولفان محترم کتاب های درسی، باید گفت از جهت پربار بودن مواد ومطالب مندرج در این کتاب و سایر کتاب های درسی ادبیات متوسطه اول نسبت به کتاب های گذشته شکی نیست و از این که از متون زیبای نظم ونثر گذشته و امروزین استفاده بیشتری شده است باید قدردان مولفان بود و هدف از نگارش این مطالب رفع کاستی ها و پربار کردن هر چه بیشتر کتاب های درسی واصلاح برخی اشتباهات سهوی و ویرایشی است.

در انتخاب مواد ومطالب آموزشی کتاب بهتر است از متون ادبی پربار و تأثیرگذار استفاده شود و خداراشکر که ما از جهت غنای ادبی یکی از معدود کشورهایی هستیم که ازفرهنگ و ادبیا ت درخشان وپرباری با بزرگان ادبی نخبه و توانایی برخوردار هستیم

فهرست مطالب

مقدمه    6

بررسی کتاب ادبیات فارسی نهم   7

نقاط قوت و ضعف کتاب فارسی پایه نهم  7

بررسی درس به درس ادبیات فارسی نهم 9

بررسی سایر بخش ها 10

بیان برخی نکات  مهم درخصوص کتاب درسی پایه نهم: 11  

اشکاﻻت جزئی کتاب فارسی نهم 12   

پرسشی که در این جا مطرح می شود این است که: 14    

الف)فواید و ضرورت ها 14  

ب)آسیب ها 15    

نتیجه گیری 17      

منابع 18


جهت دانلود کلیک کنید

  • گزارش تخصص
  • ۰
  • ۰

دانلود گزارش تخصصی نقد و بررسی ساختار کتاب فارسی پایه هشتم (دوره اول متوسطه)

 

فرمت فایل (word) و قابل ویرایش 

تعداد صفحات30صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

(ویژه معلمان  پایه هشتم )

 

چکیده:

موضوع این مقاله تحلیل و بررسی ساختار و محتـوای کتـاب فارسـی جدیـدالتألیف پایـه هشـتم دوره اول متوسطه است که برای اولین بار تدریس می شود. کتـاب مـذکور از جهـات زیـر مـورد بررسی قرار گرفته است:

-1 نگاه کلی به ساختار کتاب

-2 بررسی محتوایی کتاب -3 نگاهی به دانش زبانی و ادبی، فعالیت های نوشتاری،گفتوگو و روان خوانی

کلید واژه ها: فارسی، متوسطه، رویکرد، ساختار، فعالیت، محتوا

مقدمه:

باز نگری در امر آموزش و پرورش می تواند جامعه را به شکوفایی برسـاند زیراجامعـه دسـتخوش تحول است. تحول است که جامعه را به سوی رشد و توسـعه سـوق مـی دهـد. تحـولاتی کـه در جوامع مختلف پیش می آید مهم ترین علل تغییر در آموزش و شیوه های یـادگیری- یـاددهی و در نهایت کتب درسی است.

به دنبال تغییرات ایجاد شده در سـاختار نظـام آموزشـی تبـدیل 4-3-5 بـه 3-3-6 کـه نتیجـه اجرایی شدن درس ملی بود، تغییر و تحول از برنامه دوره ابتدایی به برنامه دوم آموزشـی نیـز راه یافت وعنوان دوره تحصیلی به دوره متوسطه تغییر نام داد. بدین سـان فرآینـد تغییـر و تحـول از سال1390 به دوره اول متوسطه رسید. نخست برنامه درسی این دوره باز نگری و اصـلاح شـد و در دنباله آن تغییر و تألیف کتب انجام گرفت دفتر برنامه ریزی و تألیف کتب درسی گروه زبان و ادبیات فارسی، (1391)

البته این تغییرات را باید امری شایسته و بایسته و در راستای کیفیت بخشی به محتـوای کتـاب و بهبود روند آموزش دانست. تغییرات در کتاب جدید بر مبنای:

-1رویکرد آموزشی روش مشارکتی و فعال بودن دانش آموز

-2تغییر در نگرش دانش آموزان به گونه ای که به خود باوری و شکوفایی برسند

-3توجه به فرهنگ مطالعه استمرار برنامه آموزسی فارسی دوره ابتدایی در متوسطه

ساختار کتاب بـا فارسـی دوم راهنمـایی تفـاوت هـایی دارد از جملـه: جابجـایی و کـم شـدن فصول، کم شدن چهار درس و یک حکایت و هم چنین اضافه شدن یک (شـعر خـوانی) وکـم شدن مطالب مر بوط به دانش های زبانی و ادبی می باشد.

فهرست مطالب

چکیده:  5

کلید واژه ها:    5

مقدمه:  6

ساختار کتاب فارسی پایه هشتم (دوره اول متوسطه) 7

ساختار بیرونی:   7

ساختار درونی (محتوایی):  7

الف) مهارت های خوانداری 7

فعالیت ها:  8

ب) مهارت های نوشتاری   8

بررسی محتوایی کتاب:    8

فصل اول: زیبایی آفرینش    10

درس اول: پیش از این ها    10

درس دوم: خوب جهان را ببین 10

فصل دوم: شکفتن     11

درس سوم: ارمغان ایران   11

درس چهارم: سفر شکفتن   12

فصل سوم: سبک زندگی  12

درس پنجم: راه نیک بختی  12

درس ششم: آداب نیکان  13

حکایت(خود شناسی):  13

درس هفتم: آزادگی   13

روان خوانی(آقا مهدی):   13

فصل چهارم: نام ها و یاد ها 14

درس هشتم: نوجوان با هوش   14

درس نهم: قلم سحر آمیز 14

حکایت(نام خوش بو):  15

درس دهم: پرچم داران 15

شعر خوانی(ای وطن من):  15

فصل پنجم: اسلام و انقلاب اسلامی16

درس پانزدهم: شیر حق16

حکایت(خود شناسی): 16

درس دوازدهم: ادبیات انقلاب 16

درس سیزدهم: یاد حسین16

روان خوانی(شوق خواندن):   17

فصل ششم: ادبیات بومی    17

فصل هفتم: ادبیات جهان   17

درس شانزدهم: پرنده آزادی   17

درس هفدهم: راه خوشبختی  18

روان خوانی( آن سوی پنجره):   19

چند نکته در مورد دانش های زبانی و ادبی:   19

جدول :1 مقایسه دانش های ادبی کتاب فارسی دوم راهنمایی و هشتم متوسطه 20

جدول :2 مقایسه دانش زبانی کتاب فارسی دوم راهنمایی و هشتم متوسطه   20

جدول :3 مقایسه دانش های ادبی کتاب فارسی اول راهنمایی و هفتم متوسطه    21

جدول :4 مقایسه دانش زبانی کتاب فارسی اول راهنمایی و هفتم متوسطه 21

گفت و گو:   22

مهارت های نوشتاری:    23

شعرخوانی:    23

شعرخوانی (ای وطن) فصل چهارم:   24

چند نکته مهم:24

نتیجه گیری  25

منابع:   25


جهت دانلود کلیک کنید


  • گزارش تخصص
  • ۰
  • ۰

دانلود گزارش تخصصی چگونگی علاقه مند نمودن یکی از دانش آموزان به درس دین و زندگی با روش های خلاقانه

فرمت فایل (word) و قابل ویرایش 

تعداد صفحات32صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

(ویژه دبیر دین و زندگی و قرآن)

 

چکیده

در دنیای کنونی توسعه وایجاد مدارس به مفهوم امروزی ، گسترش سریع فناوری و ارتباطات ، صنعتی شدن جوامع و نیازهای متنوع عصر انفجار دانش ، دایره تاثیر گذاری عوامل مختلف بر افکار و اندیشه های دانش آموزان را گسترده تر از گذشته کرده است هدف از آموزش دینی تنها افزایش معلومات دینی دا نش آموزان نیست ، بلکه هدف اصلی ، پرورش ایمان ونیل به تربیت دینی والهی است. به عبارت دیگر ، هدف اصلی " دین آموزی" نیست بلکه " تدین " است .. آنچه مسلم است این است که هنوز مدارس ما به عنوان اصلی ترین کانون های تربیتی مورد توجه و برنامه ریزی دقیق وصریح قرار نگرفته است . اگر نظام آموزش و پرورش ما بخواهد از مسیر آموزش های صرف به سمت تربیت دینی ،اخلاقی و اجتماعی حرکت کند، لازم است بسیاری از اهداف و روشها را تغییر دهد.

بی تردید آموخته های ما با باورها و اعتقادات و در نتیجه ایمان قلبی ما ارتباط نزدیکی دارد ،اما این ارتباط از ابتداتاانتها ، یک رابطه قطعی و ضروری نیست . زیرا بسیارند انسانهایی که دانش فراوان دارند و در خصوص نکته ای به باور اعتقادی نیز رسیده اند ، ولی ایمان و در نتیجه عمل متناسب با آن را ندارند.تعلم وتربیت اساسا از مقوله یادگیری است ، بدین معنا که یک فرایند تربیتی ، صرفا از مسیر ایجاد دانش و مهارت و نیز ایجاد نگرش های مثبت ، در بر گیرنده تغییر رفتار بالفعل یا حتی بالقوه ایجاد می کند. اما این تغییر رفتار ضرورتابه معنای عمل بر مبنای ایمان نیست ، بلکه صرفا می توان آن را درایجاد ، تقویت یا تغییر جهت ایمان و در نتیجه عمل آدمی موثر دانست . یادگیری دینی همان نگرش همراه با معرفت وشناخت است که ایمان و عمل دینی رادر یک فرآیند درونی و نه ضرورتاآموزشی ، تقویت می کند. ایمان و عمل دو شاخصه اصلی دین داری آدمی است .اینجانب ................  دبیر دین و زندگی تصمیم دارم این درس  را با روشهایی جذاب به دانش آموزم نرگس .  آموزش داده و او را به این درس علاقه مند نمایم.

مقدمه

دین در لغت به معنای جزا، اطاعت، قهر، غلبه، عادت، انقیاد، خضوع و پیروی در اصطلاح عبارت است از: » مجموعه ی عقاید، اخلاق ، قوانین ومقرراتی که برای اداره ی امور جامعه انسانی و پرورش آنها به کار گرفته می شود. « با عنایت به تعریفی که از تربیت و دین به عمل آمده می توان گفت تربیت دینی فرایندی است دو سویه میان مربی و متربی که ضمن آن مربی با بهره گیری از مجموعه ی عقاید ،قوانین و مقررات دینی تلاش می کند تا شرایطی فراهم آورد که متربی آزادانه در جهت رشد و شکوفایی استعدادهای خود گام برداشته ، به سوی هدف های مطلوب رهنمون گردد. تربیت دینی، همچون سایر جنبه های تربیت مانند تربیت جسمانی ،ذهنی، اخلاقی و...فرایندی است دو سویه که باید آموخته و فرا گرفته شود ، با این تفاوت که این نوع تربیت از سایر انواع تربیت مهم تر است و باید با دقت و ظرافت خاص انجام شود .

از آنجا که در هر جامعه ای بسته به بینش ها و نگرش های آن جامعه، نوع خاصی از تربیت مورد نظر است، در جامعه دینی، تربیت دینی مورد اهتمام جدی متولیان امر تربیت است. با توجه به اینکه کشور ما یک کشور اسلامی است و 99% جمعیت آن مسلمان است، تربیت دینی نسل جدید یکی از بایسته های وزارت معارف به عنوان نهادرسمی متکفل امر تعلیم و تربیت در کشور، به شمار می رود. تربیت و شکل گیری شخصیت افراد به ویژه نسل جدید، تحت تأثیر عوامل مختلف درونی، بیرونی و حتی عوامل فوق طبیعی قرار دارد. عوامل گوناگون مؤثر در تربیت، هر کدام در جای خود مهم و دارای درجه خاصی از تأثیر است. در این میان دو عامل خانواده و مکتب یا مدرسه نقش بسیار برجسته ای نسبت به دیگر عوامل دارند و در واقع این دو هستند که شخصیت افراد را شکل می دهند. خانواده نخستین محل تعلیم و تربیت و عرصه آموزش برای تمام افراد است. اینجاست که بخش اعظم سلایق و علایق، شخصیت و الگوهای رفتاری افراد شکل می گیرد. مدرسه به عنوان مکمل خانواده، کانونی است که در آن افراد همراه با تعلیم و کسب معلومات، تربیت می شوند.در مدرسه نیز عوامل مختلفی وجود دارند که در امر تربیت مؤثرند از قبیل برنامه های درسی، مواد آموزشی، سازمان مدرسه و امکانات آموزشی آن؛ ولی هیچ یک از اینها به اندازه معلم، چه به لحاظ آموزشی و چه تربیتی اهمیت ندارد، زیرا این معلم است که به همه آن عوامل جان می بخشد و آنها را سودمند و نتیجه بخش می گرداند. همچنین اوست که نسل ها را به همدیگر ارتباط می دهد، فرهنگ جامعه را حفظ می کند، و در صورت نیاز تغییر می دهد و تکامل می بخشد، به رفتار دانش آموز شکل می دهد و افراد مورد نیاز جامعه را تربیت می کند.

برای آموزش دین و درس دین و زندگی به دانش آموزان اولین چیزی که باید مد نظر داشت و نسبت به آن آگاهی پیدا کرد شناخت روحیات و ویژگیهای آنان و همچنین شناخت مراحل رشد آنهاست . باید توجه داشت که وجود گرایش دینی در دانش آموزان غیر قابل انکار است . آنها سرشت خداجوی دارند و مفاهیم اساسی دین اسلام نیز اموری هستند که با سرشت آنان سازگاری بوده و اکتسابی نیستند و وظیفه تعلیم و تربیت شکوفا کردن این گرایشات فطری است.

اهداف کلی گزارش :

- 1 علاقه مند نمودن یکی از دانش آموزان به درس دین و زندگی با روش های خلاقانه

اهداف جزئی :

- 1 بررسی علل بی علاقگی دانش آموز به درس دین و زندگی

-2 روش های علاقمند کردن دانش آموز به درس دین و زندگی

-3 تعمیم روش های علاقمند کردن دانش آموزان نسبت به درس دین و زندگی  به سایر دانش آموزان

 

 فهرست مطالب           

چکیده   4                                       

مقدمه5

 اهداف کلی گزارش :6                                                   

 اهداف جزئی   6

تشریح کلیات (بیان مساله ، گرداوری اطﻻعات7                                                                            

 توصیف مشکل.8                                                      

 گردآوری اطلاعات :9                                                  

الف. شاخص های کیفی وضع موجود 9                                                                          

 الف. مشاهده  ( Observation) 9
                                                                                                                                                                                          

ب. پرسش نامه پرسش نامه  (Questionnaire ) 10                                                               

ج. مصاحبه  (Interview)10                                                                 

تجزیه و تحلیل اطلاعات گرد آوری شده.11                                  

موانع و مشکلات و نقاط ضعف تدریس دین و زندگی   12                                                                                     

ارائه راهکارهای مناسب17                        

 انتخاب راه حل جدید18                                                                     

جرای راه حل جدید19

 در مجموع معیارهای اجرای راه حل به شرح زیر بوده است :19                                 

 ارزیابی اقدامات انجام شده20                           

ارزشیابی و تاثیر اقدام جدید     20

نتیجه گیری:    21

پیشنهادات استفاده از روش های فعال تدریس در درس دین و زندگی و قرآن           22

راهکارهایی برای مشارکت مذهبی  دانش آموزان در مدرسه   27

.راهبردهای فضاسازی تربیتی  28

راهکارهایی برای تعمیق و تقویت آموزه های دینی  29

منابع :  31


جهت دانلود کلیک کنید

  • گزارش تخصص